EPÌLEG

Dibuix F.Ormazábal
EPÌLEG
Vaig caure al mig del passadís;havia sortit pel forat del pany. Tothom em mirava. Vaig tornar al meu seient i vaig continuar el viatge. Tots els viatgers havien canviat, eren diferents, més..., no se..., més vells; no hi era el noi del guant, ni el de la clau, ni el mariner, ni el militar cec....
Segurament eren al jardí de les figures de pedra on havia vist vells companys de viatge: el solitari Robinson Crusoe i el pirata Sandokán, el jove D’Artagnan i els mosqueters, l’il•lús Alonso Quijano i l’espavilat Lázaro de Tormes, el desventurat Arthur Gordon Pymm i el capità Ahab,el visionari Victor Frankenstein i l’admirable Ullal Blanc, el venjador Edmond D’Antés i el bon lladre Robin de SherWood; el fantasma de Canterville i el cavaller Ivanhoe, l’intrigant senyor Hide i el despietat Rasputin, els viatgers Ulises i Marco, els entremalits Tom Sawyer i Huckleberry, l’aventurer Quatermain i l’impasible Fideas Fogg, i tants i tants que em visiten encara i als que les lletres no poden tancar en les pàgines d’un llibre.
FI.
F.Ormazábal; Lleida 2010

Comentaris

Entrades populars